En leder har ansvar for meget, og det kan sommetider være et meget krævende job. På en lederuddannelse får du gode redskaber til at håndtere en leders arbejdsopgaver og at gøre det med ro, overskud og intelligens. En virksomhed kan skabe langt bedre resultater, når alle ansatte yder deres allerbedste, og det kan godt lederskab sørge for.
Hvad vil det sige at være en god leder?
En god leder skal både kunne organisere og koordinere, men skal også have en vis menneskelig forståelse. En god leder skal kunne coache sine medarbejdere og sørge for at alle på arbejdspladsen trives samt motivere, støtte og opmuntre. Nogle tror, at den gode leder styrer med hård hånd og er en diktator for virksomheden, men studier viser at den gode leder derimod skal fokusere mere på de ”bløde værdier”.
Dette indbefatter at være tillidsfuld, kompromissøgende, have evnen til at lytte og gå i en respektfuld dialog med de ansatte. Det handler om at kunne arbejde med mennesker og kunne forholde sig til mennesker. Netop derfor handler en stor del af undervisningen på en lederuddannelse om psykologi og kognitive teorier.
Læs mere på hjemmesiden: http://www.mindjuice.com/lederuddannelse